Barbara Włocławska - ZnanyLekarz.pl
Stomatolog-suchylas

Stomatologia zachowawcza

Próchnica jest problemem ludzi w różnym wieku. Brak leczenia może skutkować utratą zęba, a nawet wieloma poważnymi schorzeniami.
Stomatologia zachowawcza zajmuje się leczeniem oraz zapobieganiem tej najpowszechniejszej choroby zębów. Przyczyną powstawania próchnicy
może być: zaniedbanie higieny osobistej, działalność szkodliwych bakterii oraz niewłaściwa dieta.

Spośród pierwszych objawów próchnicy można wymienić: ból, nadwrażliwość zębów oraz przebarwienia na szkliwie. Nie wolno ignorować objawów i odwlekać wizyty u stomatologa. Odpowiednio wcześniej podjęte leczenie, może okazać się niemal bezbolesne.

Współczesna stomatologia zachowawcza początkowe fazy próchnicy leczy za pomocą remineralizacji, fluoryzacji. W przypadku zębów mlecznych zabiegiem zapobiegającym powstawaniu próchnicy w bruzdach jest  lakowanie, W gabinecie stosujemy wypełnienia z kompozytów światłoutwardzalnych. Dzięki szerokiej palecie odcieni, nie różnią się one od naturalnego koloru zębów. Dzieciom natomiast proponujemy wypełnienia kolorowe.

Bardzo ważnym elementem w profilaktyce chorób przyzębia próchnicy jest dbałość o prawidłową higienę jamy ustnej. Należy mieć na uwadze, że mycie zębów i używanie nici dentystycznej nie wystarcza. Konieczne są także regularne wizyty w gabinecie stomatologicznym, celem poddania się zabiegowi higienizacji, tj. usuwania osadu nazębnego oraz kamienia. Podczas takiego zabiegu, higienistka profesjonalnie oczyszcza zęby z kamienia i osadu, wykorzystując ultradźwięki. Następnie, aby jeszcze dokładniej oczyścić zęby, poddaje się je piaskowaniu. Dzięki temu nasze zęby przez długi czas zachowują swój jasny odcień oraz gładkość. Ostatni etap zabiegu, stanowi polerowanie.